1500 TL ve üzeri alışverişlerde kargo bedava!

Sıkça Sorulan Sorular

CİHAZ KORUMA SİGORTASI

Sıfır ve İkinci el telefonları güvence altına alan “Cihaz Koruma Sigortası” hakkında bilmek isteyecekleriniz.

Cihaz Koruma Sigortası nedir?
Cihaz Koruma Sigortası , yeni ve ikinci el cep telefonlarınızı koruma altına alan bir sigorta ürünüdür. Cihaz Koruma Sigorta poliçeniz ile, cihazınız olası risklere karşı, 1 yıl boyunca teminat kapsamına alınmaktadır.
Cihaz Koruma Sigortası ile hangi zararlar güvence altına alınır?
Cihaz Koruma Sigortası, yeni ve ikinci el cep telefonları için teminatlar sağlamaktadır.
  1. Yeni(Sıfır) Cihazlar için;
    • Cihazın , poliçe özel şartlarında belirtilen riskler sonucunda ; kırılması veya zarara uğraması durumlarında teminat sağlanmaktadır.
      Güvence altına alınan riskler şu şekildedir;
      • Su ve rutubet etkisi sonucu ortaya çıkabilecek zararlar
      • Kusur veya dikkatsizlik sebebi ile ortaya çıkabilecek kırılma zararları
  2. İkinci El Cihazlar için;
    • Cihazın , poliçe özel şartlarında belirtilen riskler sonucunda ; kırılması veya zarara uğraması durumlarında teminat sağlanmaktadır.
      Güvence altına alınan riskler şu şekildedir;
      • İkinci el cihazın garanti süresinin bitip bitmediğine bakılmaksınız , cihazı üreten firmanın sağladığı garanti kapsamındaki bir nedenden ötürü arızalanması durumunda ortaya çıkacak zararlar,
      • Su ve rutubet etkisi sonucu ortaya çıkabilecek zararlar
      • Kusur veya dikkatsizlik sebebi ile ortaya çıkabilecek kırılma zararları
  3. Hizmet adetleri ve Muafiyet (Sigortalı katılım payı) Uygulamaları
    • Yeni(Sıfır) Cihazlar için;
      • Cihazdaki hasarın onarım/tamirat ile giderilebilecek olması durumunda;
        Cihazdaki hasarın onarım/tamirat veya değişim ile giderilmesi hizmetlerinin toplamı poliçe süresince 2 adet ile sınırlıdır. Onarım/tamirat işlemleri özelinde muafiyet (sigortalı katılım payı) uygulaması yoktur.
      • Cihazın değişmesi gereken durumlarda;
        Cihazın, kapsamdaki riskler sonucu tamamen hasarlanması ve kullanılamaz hale gelmesi durumunda ise ikame (sıfır veya eşdeğer) cihaz temin edilerek cihazın değiştirilmesi sağlanacaktır. Cihaz değişiminin gerekmesi durumunda, cihaz bedelinin %30 oranına karşılık gelen tutarın, sigortalı tarafından peşin ve nakden, muafiyet tutarı olarak sigorta şirketine ödenmesi ön şartı mevcuttur.
    • İkinci El Cihazlar için;
      • Cihazdaki hasarın onarım/tamirat ile giderilebilecek olması durumunda;
        Cihazı üreten firmanın sağladığı garanti kapsamındaki bir nedenden ötürü arızalanması (uzatılmış garanti teminat kapsamı dahilinde) durumunda ortaya çıkacak zararların giderilmesi için verilecek uzatılmış garanti hizmeti, poliçe süresince 2 adet ile sınırlıdır.Uzatılmış garanti kapsamında sağlanacak hizmetlerde muafiyet (sigorta katılım payı) uygulaması yoktur
        Uzatılmış garanti taminat kapsamı dışındaki risklerin gerçekleşmesi sonucu (Sıvı teması ve Kazaen kırılma) , Cihazdaki hasarın onarım/tamirat veya değişim ile giderilmesi hizmetlerinin toplamı poliçe süresince 2 adet ile sınırlıdır. Onarım/tamirat işlemleri özelinde muafiyet (sigortalı katılım payı) uygulaması yoktur.
      • Cihazın değişmesi gereken durumlarda;
        Cihazın , kapsamdaki riskler sonucu tamamen hasarlanması ve kullanılamaz hale gelmesi durumunda ise ikame ( eşdeğer ) cihaz temin edilerek cihazın değiştirilmesi sağlanacaktır. Cihaz değişiminin gerekmesi durumunda, değişim kararının sıvı teması veya kazaen kırılma risklerine istinaden olması hallerinde ; cihaz bedelinin %30 oranına karşılık gelen tutarın, sigortalı tarafından peşin ve nakden, muafiyet (sigortalı katılım payı) tutarı olarak sigorta şirketine ödenmesi ön şartı mevcuttur.
        Değişim, uzatılmış garanti teminat kapsamına giren bir risk nedeni ile gerçekleştirilecek ise, muafiyet (sigortalı katılım payı) uygulanmayacaktır.
Hırsızlık riski teminat altında mıdır?
Hayır, Hırsızlık riski yeni ve ikinci el cihazlar için sunulan ürünler kapsamında yer almamaktadır.
Hangi cihazlar için poliçe satın alabilirim?
Cihaz Koruma Sigortası, yeni ve ikinci el cep telefonları için teminatlar sağlamaktadır.
  • Yeni(Sıfır) Cihazlar için;
    • Türkiyede resmi olarak satılmakta olan cihazlar kapsam dahilindedir
    • Poliçe başlangıç tarihinden önceki herhangi bir dönemde satın alınmış olan cihazlar kapsam dahilindedir
    • Cihazın yeni bir cihaz olması, satın alınan cihaza ait faturanın tarihi ile poliçe düzenlenme tarihinin aynı gün olması veya poliçe düzenleme tarihinin fatura tarihinden itibaren azami 6 ay içinde olması gerekmektedir. Cihaz 6 Aydan eski ise 2. el cep telefonu sigortası kapsamında değerlendirilecektir
    • Satın alınan cihaza ait fatura tarihinin, poliçe düzenleme tarihi ile aynı olmadığı her durumda , teminat kapsamının işlevsellik kazanabilmesi için sigortalının/sigorta ettirenin Generali Sigorta’nın belirlediği mobil uygulamayı indirerek cep telefonunun çalışırlığını test etmesi veya ettirmesi gerekmektedir
    • Sigortalı tarafından satın alınmış ve sigortalının kullanımında olan cihazlar için Cihaz Koruma Sigortası satın alınabilmektedir.
  • İkinci El Cihazlar için;
    • Türkiyede resmi olarak satılmakta olan cihazlar kapsam dahilindedir
    • Poliçe başlangıç tarihinden önceki herhangi bir dönemde satın alınmış olan cihazlar kapsam dahilindedir
    • Cihazın piyasaya çıkış tarihi itibariyle 6 aydan fazla sürenin geçmiş olması gerekmektedir
    • Teminat Kapsamının işlevsellik kazanabilmesi için sigortalının/sigorta ettirenin Generali Sigorta’nın belirlediği mobil uygulamayı indirerek cep telefonunun çalışırlığını test etmesi veya ettirmesi gerekmektedir
    • Sigorta sahibi olmak isteyen kişinin cihazı kullanım süresinden bağımsız olarak, cihazın piyasaya çıkış tarihi itibariyle 4 yıllık kullanım süresini geçmemiş olması gerekmektedir.
    • Sigortalı tarafından satın alınmış ve sigortalının kullanımında olan cihazlar için Cihaz Koruma Sigortası satın alınabilmektedir.
Cihaz Koruma sigortası, cihaza ait aksesuarlar için de teminat sağlamakta mıdır?
Üretici firma tarafından onaylanan, ve cihaz ile birlikte standart olarak sağlanan ( isteğe bağlı olarak alınmayan), ve cihazın hasar görme anında cihazla birlikte zarar gören aksesuarlar teminat kapsamındadır.Aksesuarların ,cihaz hasarından bağımsız olarak, tek başına hasar görmeleri durumları teminat kapsamı dışındadır.
Cihaz Koruma Sigortası kapsamında güvence sağlanamayacak cihazlar var mıdır?
Evet, teminat sağlanamayan cihazlar aşağıda belirtilmiştir;
  • Sigortalının mülkiyetinde olmayan belirli bir süre için kiralanmış cihazlar
  • Ticari veya endüstriyel amaçla kullanılan (işletmelerin sahip olduğu cihazlar dahil cihazlar
  • Cihazla birlikte kullanılan şarj aletleri, yazılımlar, modemler, tarayıcı ve yazıcılar ve diğer aksesuarlarda üretici garantisi altında olup olmamasına bakılmaksızın oluşacak hasarlar
  • Üretici firmanın onaylamadığı aksesuarlar
Cihaz Koruma Sigortasını nereden satın alabilirim?
Generali Sigorta ve SATPA ortaklığı ile sunulan Cihaz Koruma Sigorta ürününü SATPA yetkili bayileri aracılığı ile satın alabilirsiniz.
Yeni aldığım cep telefonuma nasıl Cihaz Koruma sigortası satın alabilirim?
SATPA yetkili bayii leri aracılığı ile Yeni Cihazınız için poliçe satın alabilirsiniz;
Satış sürecinde izlenecek adımlar aşağıda listelenmiştir;
  1. Öncelikle, tarafınızdan TC Kimlik numaranız, telefon numaranız ve elektronik posta adresiniz talep edilecektir
  2. Sürecin devam edebilmesi için tarafınızdan KVKK, bilgilendirme formu onayları talep edilir
  3. Sigortalatmak istediğiniz cihazın IMEI numarasının sisteme girilmesine istinaden Cihaza ait marka ve model otomatik olarak ekrana getirilir ve tarafınızdan teyit edilmesi istenir.
  4. Cihaz hafızası ve Cihaz kullanım süresi bilgileri netleştirilir ve cihaza ait sigorta bedeli üzerinden tarafınızla mutabık kalınır
  5. Sonraki adımda poliçede yer alan teminatlar ve poliçe primi tarafınızla teyit edilir ve ödeme adımına geçilir
  6. Kredi kartınıza ait bilgiler güvenli ödeme yöntemi ile sisteme girilir ve poliçeye ait tahsilat gerçekleştirilir
  7. Prim tahsilatına istinaden poliçe ve bilgilendirme formu tarafınıza teslim edilir.
İkinci el cep telefonuma nasıl Cihaz Koruma sigortası satın alabilirim?
SATPA yetkili bayii leri aracılığı ile Yeni Cihazınız için poliçe satın alabilirsiniz;
Satış sürecinde izlenecek süreç aşağıdaki gibi gerçekleşecektir;
  1. Öncelikle tarafınızdan TC Kimlik numaranız, telefon numaranız ve elektronik posta adresiniz talep edilecektir
  2. Sürecin devam edebilmesi için tarafınızdan KVKK, bilgilendirme formu onayları talep edilir
  3. Sigortalatmak istediğiniz cihazın IMEI numarasının sisteme girilmesine istinaden Cihaza ait marka ve model otomatik olarak ekrana getirilir ve tarafınızdan teyit edilmesi istenir.
  4. Cihaz hafızası ve Cihaz kullanım süresi bilgileri netleştirilir ve cihaza ait sigorta bedeli üzerinden tarafınızla mutabık kalınır
  5. Bundan sonraki adımda, sigortalatmak istediğiniz cihaza ait checkup işlemine ait uygulama bağlantısı , belirtimiş olduğunuz cep telefonu numarasına gönderilir. Check up işlemi, cep telefonunuzun sigortalanabilirliğini değerlendirmek için gerçekleştirilmesi gereken bir testtir.
  6. Check-up işlemine ait test sonucunda herhangi bir problemle karşılaşılmaması durumunda satış işlemine devam edilecektir.Check-up testi sonucunda herhangi olumsuz bir test sonucu ile karşılaşılması durumunda süreç durdurulacak ancak arzu etmeniz halinde, test sonucunda olumsuz olarak değerlendirilen ( istendiği gibi çalışmayan) sistem ve parçalar kapsam dışı kalacak şekilde poliçeleştirme işlemine devam edilebilecektir.Bu durumda, tarafınıza kapsam dışı kalan durumlar ile ilgili SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.
  7. Sonraki adımda poliçede yer alan teminatlar ve poliçe primi tarafınızla teyit edilir ve ödeme adımına geçilir
  8. Kredi kartınıza ait bilgiler güvenli ödeme yöntemi ile sisteme girilir ve poliçeye ait tahsilat gerçekleştirilir
  9. Prim tahsilatına istinaden poliçe ve bilgilendirme formu tarafınıza teslim edilir.
İkinci el cihazımın sigortalanabilmesi için yaş sınırı var mıdır?
Evet, ikinci el cihazınızın piyasaya çıkış tarihi itibariyle 6 aydan fazla sürenin geçmiş olması gerekmektedir , Sigorta sahibi olmak isteyen kişinin cihazı kullanım süresinden bağımsız olarak, cihazın piyasaya çıkış tarihi itibariyle 4 yıllık kullanım süresini geçmemiş olması gerekmektedir.
Cep telefonumun sigorta bedelini nasıl belirliyorsunuz?
Sigorta bedeli , cihazınızın marka/model , hafıza kapasitesi ve sıfır/ikinci el olma durumunda göre piyasa fiyatlarının değerlendirilmesi sonucunuda belirlenmektedir. Bedel üzerinde, tarafınız ile mutabık kalma amacıyla, %10 artı/eksi oranında değişiklik yapılabilmektedir.
2.000 TL lik yeni ve ikinci el cihaz için sigorta primleri ortalama ne kadar çıkar?
Sıfır(yeni)cihazın 2000 TL-2500 TL aralığında bir bedeli olması durumunda, yıllık poliçe primi yaklaşık 240 TL’dir
İkinci el cihazın 2000 TL-2500 TL aralığında bir bedeli olması durumunda; yıllık poliçe primi yaklaşık 270 TL’dir.
Poliçemi nasıl teslim alabilirim?
Sıfır veya ikinci el cihazınızın poliçeleştirme işlemlemlerinin tamamlanmasının ardından, poliçeniz SATPA yetkili bayiisi tarafından tarafınıza teslim edilmektedir.
Cihaz Koruma sigortası yurtdışında da güvence sağlar mı?
Hayır, poliçeniz sadece T.C. sınırları dahilinde gerçekleşecek hasarlar için teminat sağlamaktadır, Yurtdışında ( K.K.T.C. dahil) meydana gelebilecek herhangi bir zarar kapsam dışındadır.
Cepeksper nedir?
Cepeksper, sıfır /yeni ( cihazın satın alma faturası ile poliçe düzenleme tarihinin aynı olmadığı , 6 aydan az kullanımda olan tüm cihazlar için ) ve ikinci el cihazların sigortalanabilmesi için ( 6 aydan fazla süredir kullanımda olan cihazlar için) , cihazın genel performans durumunu kontrol eden, akıllı cep telefonlarınız ile indirerek çalıştırabileceğiniz bir mobil uygulama testidir. Cepeksper kapsamında yapılan testler sonucunda, cihaz ekranı, hoparlör, wifi bağlantısı, şarj giriş ve çıkış noktaları, ses düğmeleri gibi cihaza ait genel parçaların performans kontrolü sağlanmaktadır.
Cepeksper testinin sonucu neden önemlidir?
Cepeksper testine ait sonuç, cihazın genel performansı ve cihaz parçalarının aktif çalışma durumu hakkında bilgi sağlamaktadır. Test sonuçlarına istinaden, cihazın sigortalanabilirliği konusunda karar verilmektedir. Sonuçlara istinaden, sigortalanabilirliği bulunmayan cihaz parçaları, arzu etmeniz halinde kapsam dışı bırakılarak poliçe düzenlenebilmektedir.
Cepeksper testini nasıl yapabilirim?
Cihazınıza ait poliçe satın alma sürecinde , Cepeksper uygulama bağlantısını , belirtimiş olduğunuz cep telefonu numarasına göndermekteyiz. Gönderilen bağlantı aracılığı ile indirebileceğiniz test uygulaması sizi her bir ekranda yönlendirerek , gerçekleştirmeniz gereken işlem adımları konusunda sizi bilgilendirmektedir.
Cepeksper testi SATPA yetkili bayi ekranlarına nasıl yansıtılacak?
Cepeksper testinin telefonunuz üzerinde tamamlanmasına istinaden, bayi ekranında “checkup sonuçlarını al” butonu aktifleşmektedir. Yetkili SATPA bayisi, bu butona basarak sonuçları otomatik olarak ekranına getirebilecektir.
Poliçe primi ödemesi için taksit alternatifi var mıdır?
Evet, Kredi kartınız ile ödemelerinizde 1-9 arası istediğiniz taksit opsiyonundan vade farksız yararlanabilirsiniz. Eğer Sanal POS üzerinden kredi kartı opsiyonu kullanmak istemezseniz, SATPA bayisine ait fiziki POS üzerinden ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Bu modelde olası taksit sayısı ve vade farkı uygulanıp uygulanmaması kararı SATPA bayisi tarafından verilerek tarafınıza yine bayi tarafından bilgi sağlanacaktır.
Poliçe primini peşin ödersem indirim yapılır mı?
Hayır. Peşin ödeme alternatifinde indirim yapılamamaktadır. Poliçe primizinizi taksit ile ödemek istemeniz durumunda vade farklı uygulanmayacaktır.
Sigortalı ve Sigorta ettiren kişinin aynı kişi olma zorunluluğu var mı?
Sigortalı’nın kredi kartı ile ödeme opsiyonunu tercih etmesi durumunda, sigortalı ve sigorta ettirenin (prim ödemesini gerçekleştirecek kişi) aynı kişi olması gerekmektedir. Sigortalı, bayi aracılığı ile ödeme opsiyonunu tercih ederse farklı bir sigorta ettiren seçilebilecektir.
Cihazım hasar görürse, zararım ne şekilde giderilecek?
Poliçe kapsamındaki cihazınızın , kapsam dahilindeki herhangi bir risk’e maruz kalması halinde;
  • Hasarın tamirat/onarım ile giderilebilecek olması durumunda;
    • Sıfır ve ikinci el cihaz poliçeniz kapsamında tamirat/onarım hizmeti sağlanacaktır.
  • Hasar sebebi ile cihazın tamamen kullanılmaz hale gelmesi durumunda ise;
    • Sıfır cihazınız için yeni veya eşdeğer bir cihaz ile değişim
    • İkinci el cihazınız için eşdeğer bir cihaz ile değişim hizmeti sağlanacaktır.
Hasar olduktan sonra ne yapmalıyım?
Hasarın gerçekleşmesine istinaden maksimum 10 gün içerisinde, hasar ihbar hattının aranarak dosya açılışını yapmanız gerekmektedir.
Hasar için hangi tür servislerde işlem yapılacak?
Hasar merkezi olarak; sıfır cihazlar için yetkili servisler, ikinci el cihazlar için özel servisler öncelikli olmak üzere gerekli durumlarda yetkili servisler görev yapacaklardır. İkinci el cihazlarda, hasar tarihi itibari ile, garanti süresi halen aktif olan cihazlar için marka yetkili servisleri görev yapacaklardır.
Hasarımın giderilmesine yönelik ödeme veya değişim süreci nasıl işliyor?
Hasar gerçekleştikten sonra takip edilmesi gereken süreç aşağıdaki şekildedir;
  1. Hasarın gerçekleşmesine istinaden en kısa sürede ( maksimum 10 gün içerinde) ihbar hattının aranarak , hasar dosyanının açılması sağlanmalıdır.
  2. Dosya açma işlemi sonrasında, cihazı tarafımıza göndermeniz talep edilecekir. Kargo gönderimi için kullanılacak kod sizinle paylaşılır ve gerekli evraklar ve süreç ile ilgili tarafınıza bilgi sağlanır.
  3. Bu aşamaya kadar olan bilgiler tarafınıza eposta ve sms ile iletilir.
  4. Anlaşmalı kargo firması tarafından taşınan cihaz, hasar merkezi tarafından kabul edilir.
  5. Hasar merkezi olarak sıfır cihazlar için yetkili servisler, ikinci el cihazlar için özel servisler öncelikli olmak üzere gerekli durumlarda yetkili servisler görev yapacaklardır.
  6. Hasar merkezi , cihazın maruz kaldığı hasarı değerlendirerek tamir veya değişim konusunda karar verir
    • Cihazın tamir edilmesi mümkün ise;
      • Tamir işleminin başlayacağı konusunda sigortalıya sms ile bilgi verilir
      • Tamir işleminin tamamlanmasını istinaden ihbar anında paylaşılan adresinize kargo ile cihazınızın teslimatı sağlanır.
      • Hasar süreçleri ile ilgili bilgilendirmeler SMS ile ayrıca iletilir.
    • Cihazın tamir edilmesi mümkün değil, cihaz değişimi gerekiyor ise;
      • Tamir işleminin mümkün olmaması sebebi ile, cihaz değişim sürecinin bağlayacağı SMS ile sigortalıya iletilir.
      • Sigortalıya, değişim sürecinde yeni cihaz alımı için kullancağı aktivasyon kodu gönderilir.
      • Sigortalı , tedarikçi firmanın websitesine girerek alternatif cihazını seçer, kargo adresini ve aktivasyon kodunu girerek muafiyet (sigortalı katılım payı) tutarını öder.
      • Yeni cihaz müşteriye kargo ile gönderilir.
    Hasar süreçleri ile ilgili bilgilendirmeler SMS ile ayrıca iletilir
Hasar gören cihazımın onarım/tamir işlemi için garanti sağlanacak mı?
  1. Sıfır cihazlarınızın poliçe kapsamında onarım/tamirat görmesi durumunda, yapılan işlem ile ilgili yetkili servis garantisi sağlanmaktadır
  2. İkinci el cihazlarınızın poliçe kapsamında onarım/tamirat görmesi durumunda ; özel servisin üstleneceği onarım/tamirat işlemi sonrasında; Tamirat işlemi esnasında değiştirilen parçalarda, servisten kaynaklı oluşacak durumlar neticesinde cihazda gerçekleşecek hasarlar 1 yıl süre ile güvence altında olacaktır. Diğer bir ifadeyle, sigortalının bu çerçevede yapacağı ikinci bir hasar talebinde hatanın servisten kaynaklandığı ispat edilirse, uygulanacak hasar limitinden bu kapsamdaki ikinci talep düşmeyecektir.
Hasar gören cihazı, hasar merkezine göndermeden önce dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır?
  • Akıllı telefonlarda anakartı kilitleyen uygulamaların (örneğin Apple telefonlarda I-Cloud özelliği) cihaz onarım servisine gönderilmek üzere kargo firmasına teslim edilmeden önce kaldırılması gerekmektedir. Bu özelliği açık olan cihazların onarımının mümkün olmadığı durumlarda zarar tazmini yapılmayacaktır.
  • Cihazın taşıma esnasında kırılmasını engelleyecek şekilde koruyucu materyallerle paketlenmesi ve şarj cihazı olmadan gönderilmesi gerekmektedir.
  • Sigorta şirketine gönderilen cihazlardaki verilerde oluşacak kayıplardan sigorta şirketi sorumlu değildir, işbu kapsamda sigortalının gerekli yedekleme işlemini cihazı göndermeden yapması gerekmekte olup bundan doğacak kayıp ve zararlardan sigortalı sorumlu olacaktır.
Poliçem ile ilgili bilgi almak istersem kimle iletişime geçmeliyim?
Poliçeniz kapsamı ve detaylarıyla ilgili bilgi talep etmeniz durumunda, “sigortalarburada” yetkili merkezini 0850 399 80 80 no’lu telefon numarası üzerinden arayabilir veya cihazkoruma.com sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Hasar sürecim ile ilgili bilgi almak istersem kimle iletişime geçmeliyim?
Hasar süreciniz ile ilgili herhangi bir sorunuz olması durumunda 0850 555 55 55 no’lu telefon numarası üzerinden ilgili birime ulaşabilirsiniz.
Poliçemi iptal ettirmek istersem ne yapmalıyım?
Poliçe iptal taleplerinizi “sigortalarburada” yetkili merkezini 0850 399 80 80 no’lu telefon numarası üzerinden arayarak iletebilirsiniz.
Poliçemi iptal ettirdikten sonra ödediğim fazla prim bana nasıl iade edilir?
Poliçe tahsilatınızı Kredi kartınız ile güvenli tahsilat yönlemiyle gerçekleştirmiş olmanız durumunda, iptal talebinde bulunulan poliçe için iade tutar aynı kredi kartına iade edilecektir.
Diğer tahsilat yöntemlerinden biri ile poliçe priminin ödenmiş olması durumunda ise, “sigortalarburada” yetkili merkezine ileteceğimiz banka IBAN numarasnıza istinaden, poliçe için iade tutar IBAN hesabınıza gönderilecektir.
Bir sonraki sene poliçemi nasıl yenileyebilirim?
Poliçe vadenizin bitmesine belli bir süre kala ,yetkili merkezimiz tarafından sizinle yenileme dönemi için iletişime geçilecektir.
Yenileme döneminde poliçemin kapsamı değişecek mi?
Ilk satın alınan poliçeniz sıfır/yeni bir cihaza ait ise, 1 sene sonraki yenileme poliçeniz “ikinci el cihazlar için Cihaz Koruma Sigortası” kapsamında değerlendirilecektir. İlk poliçenizin “ikinci el cihazlar için Cihaz Koruma Sigortası” olması durumunda , yenileme poliçeniz aynı kapsam ile devam edecektir.
Cihazımın hasar görmesi durumunda tarafıma nakit ödeme mi yapılacak?
Cihaz Koruma Sigortası kapsamında, Cep telefonunda herhangi bir hasar oluşması durumunda sigortalıya nakit ödeme yapılmayacaktır. Hizmet kapsamında, cihaz onarımı veya onarımın mümkün olmadığı durumlarda sıfır cihaz sigortaları için yeni, ikinci el cihaz sigortaları için eşdeğer veya yeni cihaz değişim hizmeti sağlanacaktır.
Poliçemde ilgili hasarı teminat dışı bırakacak önemli haller nelerdir?
  • Yetkisiz kişilerce yapılan onarım yahut Sigortalı tarafından onarım, tadilat ve her ne nedenle olursa olsun cihaza yapılan müdahaleler sonucu meydana gelen zararlar
  • Sigortalının ağır kusuruna dayalı ya da kasten verdiği zarar sonucu oluşan hasarlar
  • İletişim veya uydu sistemlerindeki hatalar da dahil, ancak sadece bunlarla sınırlı olmamak üzere, cihazın çalışmasına engel teşkil etmeyecek yazılım hatası veya veri hatasının sebep olduğu masraf ve zararlar,
  • Sigortalının fiillerinden sorumlu olduğu aile bireylerinin veya birlikte yaşadığı diğer kişilerin yaptığı kasti hareketler ve/veya kanuna aykırı fillerden kaynaklanan hasarlar
  • Hırsızlık nedeniyle oluşacak zararlar
  • Her türlü kaybetme hali, kaybolmalar
  • Halka açık yerlerde açıkta unutulan, bırakılan cihazlar
  • Profesyonel veya ticari kullanım amacıyla satın alınan cihazlarda oluşan ziya ve hasarlar
  • Gasp/Aşırma/Yankesicilik/Kapkaç: Kamusal alanlarda (park,otobüs, dolmuş, AVM, kafe, konser alanı vb.) sigortalının bilgisi ve rızası olmaksızın, değişik usul ve yöntemlerle, yanında, üzerinde, çantasında, cebinde bulunan eşyalara yapılacak yankesicilik, gasp, aşırma halleri
  • Sim kart’ta oluşan hasarlar
  • Cihazla birlikte kullanılan şarj aletleri, yazılımlar, modemler, tarayıcı ve yazıcılar ve diğer aksesuarlarda üretici garantisi altında olup olmamasına bakılmaksızın oluşacak hasarlar
  • Cihazın arızalanmasından kaynaklanan bilgi ve veri kaybı
  • Kötü amaçlı yazılımlar (bilgisayar virüsü gibi) veya yazılım güncellemesi nedeni ile veya üreticinin önerdiği işletim sisteminin dışında, 3.taraflarca hazırlanmış işletim sistemi yüklenmesi (Custom ROM) nedeni ile oluşan arızalar
  • Kötü niyet, ihmal (hatalı kurulum, tamir ya da yetkisiz kişilerin müdahalesi dahil) könfigürasyonun standard dışı cihazlarla değiştirilmesi, uygun olmayan ortam (ortam ısısı ve nem durumu dahil), normal dışı elektriksel ya da fiziksel uygulama, aydınlatma, yanma ya da doğal felaketler nedeniyle oluşan sorunlar
  • Seri numarasının silinmesi ya da üzerinde oynanmış olması
  • Başka cihazların neden olduğu arızalar
  • Cihaz üzerinde bulunan üreticinin önerdikleri dışındaki verilerin kurtarılması ya da yedeklenmesi için yapılan masraflar
  • Üst versiyon işletim sistemiyle çözülmüş olduğu halde, sistem güncelleştirmesi yapılmadığı için yaşanan sorunlar (aynı durum işletim sistemiyle gelen yazılımlar için de geçerlidir)
  • Cihazın kullanım amacı veya kapasitesi dışında kullanımından kaynaklanan sorunlar
  • Üçüncü şahıslara ait ürünler, üretici firmanın onaylamadığı aksesuarlar ve bunların cihaz üzerindeki etkisi nedeniyle ortaya çıkan sorunlar
  • Cihaza yasadışı yazılımların kurulması sonucunda ortaya çıkan sorunlar
  • Kopya program kullanımı, tanımı Kullanım Klavuzu ve Cihaz Garantisi sözleşmesinde belirtilen uygun olmayan ortamlarda kullanım ya da uygun olmayan çevre ünitelerinin kullanımından ortaya çıkan sorunlar
  • 10 gün içerisinde bildirim yapılmayan hasarlar
  • Ahizesiz sistemin kullanılması sırasında olmadıkça, cihazın herhangi bir türden aracın sürülmesi sırasında kullanımı(motorsiklet dahil) esnasında oluşacak zararlar,
  • Poliçe kapsamında temin edilen teminatlar için; cihazla birlikte onun bir parçası olarak hasarlanmış olmadığı sürece, cihazla birlikte sunulan pil, şarj aleti ya da benzeri kalemlerin tek başına hasarlanması halleri
  • Sigortalının işbu poliçe kapsamında temin edilen teminatlar için; hasar görmüş cihazı teslim edemediği hasar talepleri
  • İşbu poliçe kapsamında temin edilen teminatlar için; Mobil uygulama üzerinden gerekli olan kontrollerin yapılmadığı cihazlar için yapılacak olan hasar talepleri
  • Mobil uygulama üzerinden gerekli olan kontrollerin yapıldığı hallerde, mobil uygulama üzerinden alınan veriler neticesinde hasar talebinin ödenmeyeceği belirlenen ve sigortalı ile mobil uygulama üzerinden veya farklı metodlarla iletişimi/bilgilendirilmesi yapılan hasar talepleri
  • Sigorta anında 4 yıldan uzun süreli kullanımda olan cihazlara ait talepler
  • Sigortalının cihazın tamiri süresince uğrayacağı maddi kar kayıpları veya işbu dönemde ödemesi gereken cihazla ilgili kredi tutarları
  • Sigortalının üretici garantisi süresi içinde üretici tarafından sağlanan garantiden herhangi bir şekilde çıkarılmamış olması gerekmektedir, işbu kapsamda bir durumun tespit edilmesi halinde tazminat ödemesi yapılmayacaktır
  • Hasarlı cihazın sigorta şirketine gönderimi ve tamirat dönemi için sigortalı tarafından kullanılacak yedek cihaza ait masraflar
  • Üretici hatasından ya da üreticinin cihazı geri çağırmasından kaynaklanan hasar
  • Uyuşturucu madde ve alkol etkisi altındayken - oluşan hasarlar
  • Üründe bir hasar bulunmamasına karşın ihbar yapılması nedeniyle oluşan servis, kargo vb. maliyetler. Ancak, sadece onarım tespit bedeli (1) bir defaya mahsus olmak üzere karşılanacak olup, bir defadan fazla olan durumlar teminat kapsamında değerlendirilmeyecektir.
Cihaz içerisinde kullanılan hesap sahibi önemli mi?
Hayır.
Sıfır cihazların faturalarının sistem üzerinden eklenmesi zorunlu mu?
Hayır ancak Sigorta şirketi gerek duyması halinde sigortalıdan cihazı satın aldığını ve/veya kullandığını gösteren satın alma belgesi, fatura, fiş, satınalma işlemini gösteren kredi kartı slibi ibrazı veya sigortalıya ait telefon hattının sigorta kapsamındaki cihazda kullanıldığının GSM operatörlerince teyit edildiğini gösteren bir belgeyi isteyebilir
Tamir süresince ikame cihaz verilecek mi?
Hayır, onarım süresince ikame cihaz hizmeti sunulmamaktadır.
Sigortalının hayatını kaybetmesi durumunda süreç nasıl işlemektedir ?
Bu durumun sigortalar burada yetkili merkezine bildirilmesine istinaden poliçe iptal edilecek, iade prim tutarının çıkması durumunda , belirlenen kişiye ait IBAN numarasına tutar iadesi gerçekleştirilecektir.
Örnek Durumlar
  • Yeni alınmış bir iphone cep telefonu için cihaz koruma sigortası mevcut, 6 ay sonra kullanıcı hatası sonucu sıvı teması hasarı gerçekleşti ve hasar merkezi incelemesi sonucunda onarımın mümkün olmadığı, cihaz değişimin yapılması gerektiği iletildi. Bu durumda temin edilecek sıfır/muadil cihaz için garanti uygulaması ne şekilde olacak?
    • Örnekteki cihaz yeni/sıfır cihaz koruma poliçesi kapsamında değerlendirilecek ve sıfır bir cihazla değişimi sağlanacak. Markette temin edilemeyen, üretimden kalkmış bir model olması durumunda da muadil bir cihaz ile değişim opsiyonu değerlendirilecek , ancak bu cihaz da sıfır/yeni cihaz olacak. Yeni temin edilen iphone cihaz için örneğimize devam edersek, değiştirilen orijinal cihazın garanti kapsamı ve süresini devralmaktadır. Her ihtimalde cihazın garantisi orijinal cihazın fatura tarihinden itibaren 2 yıl devam edecektir. Örnek vermek gerekirse; fatura tarihinden 18 ay sonra değişime tabi tutulan bir cihazın değişim işlemi sonrası 6 ay garantisi kalacaktır.
  • Sigortalı,cihazını yenilenmiş olarak satın aldı ve ikinci el cihaz koruma poliçesine sahip. Sigortalı cihazının önceki kullanım dönemlerinde ne tür müdahalelere maruz kaldığını bilmiyor. Poliçe dönemi içerisinde gerçekleşebilecek hasar hallerinde bu durum bir sorun yaratır mı?
    • Önceki dönem kullanım süresince, cihaza uygulanan her hangi bir müdahale sonucunda eğer cihaz üretici garanti kapsamından çıkarılmış ise, ikinci el cihaz koruma sigortası kapsamında sunulan “uzatılmış garanti” teminatı çalışmayacaktır. Diğer teminatlar(Kazaen kırılma ve sıcı teması hasarları ) bu durumdan etkilenmeyecektir ve cihaz için bu teminatlar kapsamında koruma sağlanacaktır.