Sıfır ve İkinci el telefonları güvence altına alan “Cihaz Koruma Sigortası” hakkında bilmek isteyecekleriniz.
Cihaz Koruma Sigortası ile hangi zararlar güvence altına alınır?
Cihaz Koruma Sigortası, yeni ve ikinci el cep telefonları için teminatlar sağlamaktadır.
-
Yeni(Sıfır) Cihazlar için;
-
Cihazın , poliçe özel şartlarında belirtilen riskler sonucunda ; kırılması veya zarara uğraması durumlarında teminat sağlanmaktadır.
Güvence altına alınan riskler şu şekildedir;
-
- Su ve rutubet etkisi sonucu ortaya çıkabilecek zararlar
- Kusur veya dikkatsizlik sebebi ile ortaya çıkabilecek kırılma zararları
-
İkinci El Cihazlar için;
-
Cihazın , poliçe özel şartlarında belirtilen riskler sonucunda ; kırılması veya zarara uğraması durumlarında teminat sağlanmaktadır.
Güvence altına alınan riskler şu şekildedir;
-
- İkinci el cihazın garanti süresinin bitip bitmediğine bakılmaksınız , cihazı üreten firmanın sağladığı garanti kapsamındaki bir nedenden ötürü arızalanması durumunda ortaya çıkacak zararlar,
- Su ve rutubet etkisi sonucu ortaya çıkabilecek zararlar
- Kusur veya dikkatsizlik sebebi ile ortaya çıkabilecek kırılma zararları
-
Hizmet adetleri ve Muafiyet (Sigortalı katılım payı) Uygulamaları
-
Yeni(Sıfır) Cihazlar için;
-
Cihazdaki hasarın onarım/tamirat ile giderilebilecek olması durumunda;
Cihazdaki hasarın onarım/tamirat veya değişim ile giderilmesi hizmetlerinin toplamı poliçe süresince 2 adet ile sınırlıdır. Onarım/tamirat işlemleri özelinde muafiyet (sigortalı katılım payı) uygulaması yoktur.
-
Cihazın değişmesi gereken durumlarda;
Cihazın, kapsamdaki riskler sonucu tamamen hasarlanması ve kullanılamaz hale gelmesi
durumunda ise ikame (sıfır veya eşdeğer) cihaz temin edilerek cihazın değiştirilmesi
sağlanacaktır. Cihaz değişiminin gerekmesi durumunda, cihaz bedelinin %30 oranına karşılık
gelen tutarın, sigortalı tarafından peşin ve nakden, muafiyet tutarı olarak sigorta şirketine
ödenmesi ön şartı mevcuttur.
-
İkinci El Cihazlar için;
-
Cihazdaki hasarın onarım/tamirat ile giderilebilecek olması durumunda;
Cihazı üreten firmanın sağladığı garanti kapsamındaki bir nedenden ötürü arızalanması (uzatılmış garanti teminat kapsamı dahilinde) durumunda ortaya çıkacak zararların giderilmesi için verilecek uzatılmış garanti hizmeti, poliçe süresince 2 adet ile sınırlıdır.Uzatılmış garanti kapsamında sağlanacak hizmetlerde muafiyet (sigorta katılım payı) uygulaması yoktur
Uzatılmış garanti taminat kapsamı dışındaki risklerin gerçekleşmesi sonucu (Sıvı teması ve Kazaen kırılma) , Cihazdaki hasarın onarım/tamirat veya değişim ile giderilmesi hizmetlerinin toplamı poliçe süresince 2 adet ile sınırlıdır. Onarım/tamirat işlemleri özelinde muafiyet (sigortalı katılım payı) uygulaması yoktur.
-
Cihazın değişmesi gereken durumlarda;
Cihazın , kapsamdaki riskler sonucu tamamen hasarlanması ve kullanılamaz hale gelmesi durumunda ise ikame ( eşdeğer ) cihaz temin edilerek cihazın değiştirilmesi sağlanacaktır. Cihaz değişiminin gerekmesi durumunda, değişim kararının sıvı teması veya kazaen kırılma risklerine istinaden olması hallerinde ; cihaz bedelinin %30 oranına karşılık gelen tutarın, sigortalı tarafından peşin ve nakden, muafiyet (sigortalı katılım payı) tutarı olarak sigorta şirketine ödenmesi ön şartı mevcuttur.
Değişim, uzatılmış garanti teminat kapsamına giren bir risk nedeni ile gerçekleştirilecek ise, muafiyet (sigortalı katılım payı) uygulanmayacaktır.
Yeni aldığım cep telefonuma nasıl Cihaz Koruma sigortası satın alabilirim?
SATPA yetkili bayii leri aracılığı ile Yeni Cihazınız için poliçe satın alabilirsiniz;
Satış sürecinde izlenecek adımlar aşağıda listelenmiştir;
- Öncelikle, tarafınızdan TC Kimlik numaranız, telefon numaranız ve elektronik posta adresiniz talep edilecektir
- Sürecin devam edebilmesi için tarafınızdan KVKK, bilgilendirme formu onayları talep edilir
- Sigortalatmak istediğiniz cihazın IMEI numarasının sisteme girilmesine istinaden Cihaza ait marka ve model otomatik olarak ekrana getirilir ve tarafınızdan teyit edilmesi istenir.
- Cihaz hafızası ve Cihaz kullanım süresi bilgileri netleştirilir ve cihaza ait sigorta bedeli üzerinden tarafınızla mutabık kalınır
- Sonraki adımda poliçede yer alan teminatlar ve poliçe primi tarafınızla teyit edilir ve ödeme adımına geçilir
- Kredi kartınıza ait bilgiler güvenli ödeme yöntemi ile sisteme girilir ve poliçeye ait tahsilat gerçekleştirilir
- Prim tahsilatına istinaden poliçe ve bilgilendirme formu tarafınıza teslim edilir.
İkinci el cep telefonuma nasıl Cihaz Koruma sigortası satın alabilirim?
SATPA yetkili bayii leri aracılığı ile Yeni Cihazınız için poliçe satın alabilirsiniz;
Satış sürecinde izlenecek süreç aşağıdaki gibi gerçekleşecektir;
- Öncelikle tarafınızdan TC Kimlik numaranız, telefon numaranız ve elektronik posta adresiniz talep edilecektir
- Sürecin devam edebilmesi için tarafınızdan KVKK, bilgilendirme formu onayları talep edilir
- Sigortalatmak istediğiniz cihazın IMEI numarasının sisteme girilmesine istinaden Cihaza ait marka ve model otomatik olarak ekrana getirilir ve tarafınızdan teyit edilmesi istenir.
- Cihaz hafızası ve Cihaz kullanım süresi bilgileri netleştirilir ve cihaza ait sigorta bedeli üzerinden tarafınızla mutabık kalınır
- Bundan sonraki adımda, sigortalatmak istediğiniz cihaza ait checkup işlemine ait uygulama bağlantısı , belirtimiş olduğunuz cep telefonu numarasına gönderilir. Check up işlemi, cep telefonunuzun sigortalanabilirliğini değerlendirmek için gerçekleştirilmesi gereken bir testtir.
- Check-up işlemine ait test sonucunda herhangi bir problemle karşılaşılmaması durumunda satış işlemine devam edilecektir.Check-up testi sonucunda herhangi olumsuz bir test sonucu ile karşılaşılması durumunda süreç durdurulacak ancak arzu etmeniz halinde, test sonucunda olumsuz olarak değerlendirilen ( istendiği gibi çalışmayan) sistem ve parçalar kapsam dışı kalacak şekilde poliçeleştirme işlemine devam edilebilecektir.Bu durumda, tarafınıza kapsam dışı kalan durumlar ile ilgili SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.
- Sonraki adımda poliçede yer alan teminatlar ve poliçe primi tarafınızla teyit edilir ve ödeme adımına geçilir
- Kredi kartınıza ait bilgiler güvenli ödeme yöntemi ile sisteme girilir ve poliçeye ait tahsilat gerçekleştirilir
- Prim tahsilatına istinaden poliçe ve bilgilendirme formu tarafınıza teslim edilir.
2.000 TL lik yeni ve ikinci el cihaz için sigorta primleri ortalama ne kadar çıkar?
Sıfır(yeni)cihazın 2000 TL-2500 TL aralığında bir bedeli olması durumunda, yıllık poliçe primi yaklaşık 240 TL’dir
İkinci el cihazın 2000 TL-2500 TL aralığında bir bedeli olması durumunda; yıllık poliçe primi yaklaşık 270 TL’dir.
Hasarımın giderilmesine yönelik ödeme veya değişim süreci nasıl işliyor?
Hasar gerçekleştikten sonra takip edilmesi gereken süreç aşağıdaki şekildedir;
- Hasarın gerçekleşmesine istinaden en kısa sürede ( maksimum 10 gün içerinde) ihbar hattının aranarak , hasar dosyanının açılması sağlanmalıdır.
- Dosya açma işlemi sonrasında, cihazı tarafımıza göndermeniz talep edilecekir. Kargo gönderimi için kullanılacak kod sizinle paylaşılır ve gerekli evraklar ve süreç ile ilgili tarafınıza bilgi sağlanır.
- Bu aşamaya kadar olan bilgiler tarafınıza eposta ve sms ile iletilir.
- Anlaşmalı kargo firması tarafından taşınan cihaz, hasar merkezi tarafından kabul edilir.
- Hasar merkezi olarak sıfır cihazlar için yetkili servisler, ikinci el cihazlar için özel servisler öncelikli olmak üzere gerekli durumlarda yetkili servisler görev yapacaklardır.
-
Hasar merkezi , cihazın maruz kaldığı hasarı değerlendirerek tamir veya değişim konusunda karar verir
-
Cihazın tamir edilmesi mümkün ise;
- Tamir işleminin başlayacağı konusunda sigortalıya sms ile bilgi verilir
- Tamir işleminin tamamlanmasını istinaden ihbar anında paylaşılan adresinize kargo ile cihazınızın teslimatı sağlanır.
- Hasar süreçleri ile ilgili bilgilendirmeler SMS ile ayrıca iletilir.
-
Cihazın tamir edilmesi mümkün değil, cihaz değişimi gerekiyor ise;
- Tamir işleminin mümkün olmaması sebebi ile, cihaz değişim sürecinin bağlayacağı SMS ile sigortalıya iletilir.
- Sigortalıya, değişim sürecinde yeni cihaz alımı için kullancağı aktivasyon kodu gönderilir.
- Sigortalı , tedarikçi firmanın websitesine girerek alternatif cihazını seçer, kargo adresini ve aktivasyon kodunu girerek muafiyet (sigortalı katılım payı) tutarını öder.
- Yeni cihaz müşteriye kargo ile gönderilir.
Hasar süreçleri ile ilgili bilgilendirmeler SMS ile ayrıca iletilir
Poliçemi iptal ettirdikten sonra ödediğim fazla prim bana nasıl iade edilir?
Poliçe tahsilatınızı Kredi kartınız ile güvenli tahsilat yönlemiyle gerçekleştirmiş olmanız durumunda, iptal talebinde bulunulan poliçe için iade tutar aynı kredi kartına iade edilecektir.
Diğer tahsilat yöntemlerinden biri ile poliçe priminin ödenmiş olması durumunda ise, “sigortalarburada” yetkili merkezine ileteceğimiz banka IBAN numarasnıza istinaden, poliçe için iade tutar IBAN hesabınıza gönderilecektir.
Poliçemde ilgili hasarı teminat dışı bırakacak önemli haller nelerdir?
- Yetkisiz kişilerce yapılan onarım yahut Sigortalı tarafından onarım, tadilat ve her ne nedenle olursa olsun cihaza yapılan müdahaleler sonucu meydana gelen zararlar
- Sigortalının ağır kusuruna dayalı ya da kasten verdiği zarar sonucu oluşan hasarlar
- İletişim veya uydu sistemlerindeki hatalar da dahil, ancak sadece bunlarla sınırlı olmamak üzere, cihazın çalışmasına engel teşkil etmeyecek yazılım hatası veya veri hatasının sebep olduğu masraf ve zararlar,
- Sigortalının fiillerinden sorumlu olduğu aile bireylerinin veya birlikte yaşadığı diğer kişilerin yaptığı kasti hareketler ve/veya kanuna aykırı fillerden kaynaklanan hasarlar
- Hırsızlık nedeniyle oluşacak zararlar
- Her türlü kaybetme hali, kaybolmalar
- Halka açık yerlerde açıkta unutulan, bırakılan cihazlar
- Profesyonel veya ticari kullanım amacıyla satın alınan cihazlarda oluşan ziya ve hasarlar
- Gasp/Aşırma/Yankesicilik/Kapkaç: Kamusal alanlarda (park,otobüs, dolmuş, AVM, kafe, konser alanı vb.) sigortalının bilgisi ve rızası olmaksızın, değişik usul ve yöntemlerle, yanında, üzerinde, çantasında, cebinde bulunan eşyalara yapılacak yankesicilik, gasp, aşırma halleri
- Sim kart’ta oluşan hasarlar
- Cihazla birlikte kullanılan şarj aletleri, yazılımlar, modemler, tarayıcı ve yazıcılar ve diğer aksesuarlarda üretici garantisi altında olup olmamasına bakılmaksızın oluşacak hasarlar
- Cihazın arızalanmasından kaynaklanan bilgi ve veri kaybı
- Kötü amaçlı yazılımlar (bilgisayar virüsü gibi) veya yazılım güncellemesi nedeni ile veya üreticinin önerdiği işletim sisteminin dışında, 3.taraflarca hazırlanmış işletim sistemi yüklenmesi (Custom ROM) nedeni ile oluşan arızalar
- Kötü niyet, ihmal (hatalı kurulum, tamir ya da yetkisiz kişilerin müdahalesi dahil) könfigürasyonun standard dışı cihazlarla değiştirilmesi, uygun olmayan ortam (ortam ısısı ve nem durumu dahil), normal dışı elektriksel ya da fiziksel uygulama, aydınlatma, yanma ya da doğal felaketler nedeniyle oluşan sorunlar
- Seri numarasının silinmesi ya da üzerinde oynanmış olması
- Başka cihazların neden olduğu arızalar
- Cihaz üzerinde bulunan üreticinin önerdikleri dışındaki verilerin kurtarılması ya da yedeklenmesi için yapılan masraflar
- Üst versiyon işletim sistemiyle çözülmüş olduğu halde, sistem güncelleştirmesi yapılmadığı için yaşanan sorunlar (aynı durum işletim sistemiyle gelen yazılımlar için de geçerlidir)
- Cihazın kullanım amacı veya kapasitesi dışında kullanımından kaynaklanan sorunlar
- Üçüncü şahıslara ait ürünler, üretici firmanın onaylamadığı aksesuarlar ve bunların cihaz üzerindeki etkisi nedeniyle ortaya çıkan sorunlar
- Cihaza yasadışı yazılımların kurulması sonucunda ortaya çıkan sorunlar
- Kopya program kullanımı, tanımı Kullanım Klavuzu ve Cihaz Garantisi sözleşmesinde belirtilen uygun olmayan ortamlarda kullanım ya da uygun olmayan çevre ünitelerinin kullanımından ortaya çıkan sorunlar
- 10 gün içerisinde bildirim yapılmayan hasarlar
- Ahizesiz sistemin kullanılması sırasında olmadıkça, cihazın herhangi bir türden aracın sürülmesi sırasında kullanımı(motorsiklet dahil) esnasında oluşacak zararlar,
- Poliçe kapsamında temin edilen teminatlar için; cihazla birlikte onun bir parçası olarak hasarlanmış olmadığı sürece, cihazla birlikte sunulan pil, şarj aleti ya da benzeri kalemlerin tek başına hasarlanması halleri
- Sigortalının işbu poliçe kapsamında temin edilen teminatlar için; hasar görmüş cihazı teslim edemediği hasar talepleri
- İşbu poliçe kapsamında temin edilen teminatlar için; Mobil uygulama üzerinden gerekli olan kontrollerin yapılmadığı cihazlar için yapılacak olan hasar talepleri
- Mobil uygulama üzerinden gerekli olan kontrollerin yapıldığı hallerde, mobil uygulama üzerinden alınan veriler neticesinde hasar talebinin ödenmeyeceği belirlenen ve sigortalı ile mobil uygulama üzerinden veya farklı metodlarla iletişimi/bilgilendirilmesi yapılan hasar talepleri
- Sigorta anında 4 yıldan uzun süreli kullanımda olan cihazlara ait talepler
- Sigortalının cihazın tamiri süresince uğrayacağı maddi kar kayıpları veya işbu dönemde ödemesi gereken cihazla ilgili kredi tutarları
- Sigortalının üretici garantisi süresi içinde üretici tarafından sağlanan garantiden herhangi bir şekilde çıkarılmamış olması gerekmektedir, işbu kapsamda bir durumun tespit edilmesi halinde tazminat ödemesi yapılmayacaktır
- Hasarlı cihazın sigorta şirketine gönderimi ve tamirat dönemi için sigortalı tarafından kullanılacak yedek cihaza ait masraflar
- Üretici hatasından ya da üreticinin cihazı geri çağırmasından kaynaklanan hasar
- Uyuşturucu madde ve alkol etkisi altındayken - oluşan hasarlar
- Üründe bir hasar bulunmamasına karşın ihbar yapılması nedeniyle oluşan servis, kargo vb. maliyetler. Ancak, sadece onarım tespit bedeli (1) bir defaya mahsus olmak üzere karşılanacak olup, bir defadan fazla olan durumlar teminat kapsamında değerlendirilmeyecektir.